SORUMSUZ OLMA SORUMLULUK AL
Değerler Eğitimi kapsamında yer alan sorumluluk ile ilgili ‘Sorumsuz Olma Sorumluluk Al’ isimli çalışma da süreç bir hafta boyunca çocukların aktif katılımını sağlayacak şekilde planlandı. İlk Gün öğretmenin Sorumluluk Nedir? Sorusu üzerine beyin fırtınası yapılması sağlandı. Elde edilen cevaplar yazıldı. Gün sonu değerlendirme de sorumluluk ile ilgili sohbet edildi ve süreç tamamlandı. 2. Gün çocuklara evde yer alan sorumlulukları belirlendi ve yerine getirdiklerinde her kutucuğu boyamaları istendi bu şekilde sorumluluk duygusu aşılanmaya başlandı. 3. Gün ise çocuklar sorumluluk çantası yaptı ve özgün çalışmalar ile kendi sorumluluk çantalarını oluşturdular. Okul Öncesinde 365 Gün Öykü Çalışması kapsamında verilen öykü kitaplarından istedikleri bir kitabı seçtiler. Sorumluluk Çantaları ile beraber eve götürdüler. Veliler ile birlikte kitaplar okundu. Aile katılımı da sağlanarak kitap ile ilgili işbirliği içerisinde resim yaptılar. 4. Gün sorumluluk çantaları ve kitaplar sınıfa getirildi ve arkadaşlarına kitap anlatıldı. 5. Gün Sorumluluk gözlüğü yapıldı ve çocuklara aşılanmış olan sorumluluk duygusu ile ilgili bir örnek vermeleri istendi. Soyut bir değerimiz olan sorumluluk duygusunun çocuklara aşılanması hedeflendi. Çocukların ev, okul ve toplum için sorumluluklarının farkına varmaları ve sorumluluk bilincin oluşması hedeflendi.