Haberler

Haberler

Galaksimi Tanıyorum

Çocuklara maket üzerinden  ilk olarak gezegenimiz olan Dünya tanıtıldı. Gezegenimizin Güneş sistemindeki yeri gösterilerek üç boyutlu modelleme üzerinden diğer gezegenler incelendi. Güneş sisteminde gezegenlerden başka neler olduğu hakkında tahminler yürütüldü, gerekli cevaplara ulaşıldı. Görseller ve hazırlanan maketler, modeller incelendikten sonra sistemimizdeki gezegenlerin sıralamaları ile ilgili etkinlik yapılarak değerlendirme aşaması tamamlandı. Güneş sisteminde nasıl yolculuk yapabileceğimiz konuşularak astronot ve roket kavramları öğrenildi. Her çocuk kendi roketini tasarlayarak uzay yolculuğu temalı bir drama çalışması gerçekleştirdi. 

Devamı

ÇEKİRDEKTEN AĞACA

Çocuklarla birlikte orman haftası etkinlikleri kapsamında tohum kumbarası yapılmıştır. Çocuklar getirdikleri cam şişeleri kişiselleştirerek tohum kumbarasına dönüştürmüştür. Evde ailelerle birlikte yenilen her türlü meyve ve sebzenin çekirdekleri kurutularak kumbarada biriktirilmiştir.  Doğa gözlemi gezisi yapılarak toprak incelenmiş ve çekirdekler toprakla buluşturulmuştur. 

Devamı

Duygularımla Varım

‘’Kimse Bakmazken Duygular Ne Yapar?’’ isimli kitap okunarak sürece başlandı. Hazırlanan duygu kartları kullanılarak kitap üzerine sohbet edildi. Veli desteği alınarak duyusal balon etkinliği hazırlandı. Kullanılan malzemeler ve yapılacak etkinlik çocuklara tanıtıldı. Balon, nişasta ve çeşitli materyaller kullanılarak farklı karakterler oluşturuldu, karakterlerin yüz ifadeleri boş bırakıldı. Çocuklara farklı duygu durumları sorularak oluşturulan karakterin kendini nasıl hissedebileceği soruldu ve karakterler ilgili yüz ifadeleri çizildi. Çocuklar söylenen duygu durumlarında kendilerini hazırlamış olduğu karakterin yerine koyarak duygularını ifade edebilme becerilerini geliştirmiş oldular. 

Devamı

SORUMSUZ OLMA SORUMLULUK AL

Değerler Eğitimi kapsamında yer alan sorumluluk ile ilgili ‘Sorumsuz Olma Sorumluluk Al’ isimli çalışma da süreç bir hafta boyunca çocukların aktif katılımını sağlayacak şekilde planlandı. İlk Gün öğretmenin Sorumluluk Nedir? Sorusu üzerine beyin fırtınası yapılması sağlandı. Elde edilen cevaplar yazıldı. Gün sonu değerlendirme de sorumluluk ile ilgili sohbet edildi ve süreç tamamlandı. 2. Gün çocuklara evde yer alan sorumlulukları belirlendi ve yerine getirdiklerinde her kutucuğu boyamaları istendi bu şekilde sorumluluk duygusu aşılanmaya başlandı. 3. Gün ise çocuklar sorumluluk çantası yaptı ve özgün çalışmalar ile kendi sorumluluk çantalarını oluşturdular. Okul Öncesinde 365 Gün Öykü Çalışması kapsamında verilen öykü kitaplarından istedikleri bir kitabı seçtiler. Sorumluluk Çantaları ile beraber eve götürdüler. Veliler ile birlikte kitaplar okundu. Aile katılımı da sağlanarak kitap ile ilgili işbirliği içerisinde resim yaptılar. 4. Gün sorumluluk çantaları ve kitaplar sınıfa getirildi ve arkadaşlarına kitap anlatıldı. 5. Gün  Sorumluluk gözlüğü yapıldı ve çocuklara aşılanmış olan sorumluluk duygusu ile ilgili bir örnek vermeleri istendi. Soyut bir değerimiz olan sorumluluk duygusunun çocuklara aşılanması hedeflendi. Çocukların ev, okul ve toplum için sorumluluklarının farkına varmaları ve sorumluluk bilincin oluşması hedeflendi. 

Devamı

UZAYI ÖĞRENİYORUM

Çocuklara önce Dünyamızı araştırma görevi verildi. Sınıfta Dünya küresi incelendi. Hazırlanan materyal üzerinden gece-gündüz oluşumu anlatıldı ve çocuklarla canlandırma yapılarak öğrenme pekiştirildi. Dünyanın katmanları da videolarla da desteklenerek çalışıldı. Ayın evreleri hazırlanan materyal ve videolar üzerinden incelendi Nasıl oluştuğu konuşuldu ve ilgili kitap okunduktan sonra sanat etkinliği ile bütünleştirilerek sürece devam edildi. Gezegenlerle ilgili araştırma görevi verildikten sonra hazırlanan materyal kullanılarak tüm gezegenler tek tek ele alındı, video ve görsellerle desteklendi. Sonrasında çocuuklar tarafından mini bir gezegen kitapçığı hazırlandı. Atık materyaller kullanılarak herkes kendi gezegenini tasarladı. Gün sonunda gezegenlerle ilgili bilgi yarışması yapılarak süreç değerlendirildi. Bir meslek dalı olarak da astronotlar ele alındı. Görevleri konuşuldu. Her çocuk evde ailesiyle birlikte atık materyaller kullanarak astronot kıyafeti tasarladı. Okulda bu kıyafetler sergilendi. Süreç sonunda çocukların da katkısıyla hazırlanan uzay merkezi proje bittikten sonra da  bir süre daha sınıfta kalıp çocukların serbest zamanda vakit geçirmesi için muhafaza edildi.

Devamı

ZİLE BAS, BİL

Uygulama Adı:ZİLE BAS BİL Uygulama Amacı:Öğrencilerin bir dönem boyu öğrendiği bilgileri eğlenerek pekiştirmelerini sağlamak. Uygulama Özeti:Ayçiçekleri Sınıfı dönem sonu faaliyet planı kapsamında sınıfta bilgi yarışması düzenledi. Çocuklar bir dönem boyunca etkinliklerle öğrendiği bilgiler hakkında soruları cevapladı. Kura ile gruplar oluşturuldu ve çocuklar kendilerine yönlendirilen sorulara zile basarak cevap verdi. Doğru cevaplar sonucunda puan kazanan takımlar arasında en çok puan alan takım tebrik edildi. Tüm çocuklar katılım belgesi ve yarışma hediyesi ile ödüllendirildi. 

Devamı

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ Benim Müzem Projesi

Uygulama Adı:BENİM MÜZEM Uygulama Amacı Dilimizin zenginlikleri projesi kapsamında etkileşimli kitap okuyarak çocuklarda dinleme ve anlama becerisini geliştirmek, Müze gezisi ile çocuklara yaparak yaşayarak öğrenme fırsatı sunmak, Aile katılım etkinlikleri ile aileyi eğitime dahil etmek. Uygulama Özeti: Okulumuzda yürütülen Dilimizin Zenginlikleri projesi kapsamında "Benim Müzem" etkinliği gerçekleştirildi. Benim Müzem isimli kitap çocuklara etkileşimli okuma yöntemi ile okundu. Kitap için pano hazırlanarak bilinmeyen kelimeler üzerinde duruldu. Ardından Tekirdağ Arkeoloji ve Etnografya Müzesine gezi düzenlendi. Çocuklar kitapta anlatılanları görerek öğrenmelerini pekiştirdi. Ardından aile katılımı gerçekleştirilerek çocuklarla sınıf müzesi oluşturuldu. Aileleri ile birlikte, müzede gördüğü eserleri kil kullanarak oluşturan çocuklar kendi eserlerini sergiledi.

Devamı

AİLEM OKULDA

Uygulamamızın Adı: Ailem Okulda Uygulamamızın Amacı:Çocukların yaptığı eserleri ailesine anlatmasına fırsat sunarak özgüven gelişimine katkı sağlamak. Anne-baba-çocuk ilişkişsini güçlendirip aileyi okula dahil etmek uygulamamızın amaçları arasındadır. Uygulamamızın Özeti: Ayçiçekleri Sınıfı bir dönem boyunca yaptığı sanat etkinliklerini aileleri ile paylaştı. Tüm eserler sergilendi ve anne-babalar çocuklarla birlikte sergiyi gezdi. Çocuklar yaptıkları etkinlikleri ailelerine anlattı. "Etkinliklerde nerelerde zorlandı, hangi etkinlikte eğlendi, hangi etkinliği tekrar yapsa özelliğini değiştirirdi?" soruları aileler tarafından çocuklara soruldu ve çocuklara çalışmalarını anlatması için fırsat sunuldu. Ardından çocuk ailesiyle birlikte günün anısına tuvallere aile resimleri çizdi. Eğlenceli oyunlar oynanıp hatıra fotoğrafları çekilerek etkinlik tamamlandı.

Devamı

Gezegenleri Keşfediyoruz

Öğrencilere “Gezegen nedir? Bildiğiniz gezegenler var mıdır?” sorusu sorularak fikirleri alınmıştır. Güneş sistemindeki gezegenlerin isimleri söylenerek eğitici videolarla anlatım yapılmıştır. Canlıların yaşadığı gezgen olan Dünya gezegeni hakkında sorular sorulup beyin fırtınası yapılmıştır. Dünya’nın kaç tane katmanı olduğu bu katmanların özellikleri çocuklara anlatılıp Dünya’nın katmanlarının da görülebileceği bir sanat etkinliği yapılmıştır. Dünya’nın uydusunun Ay olduğu öğrencilere söylenip; Ay’ın gökyüzünde nasıl göründüğü hakkında sohbet edilmiştir. Ay’ın farklı evrelerinin olduğu ve Güneş’ten aldığı ışığı yansıttığı öğrenilmiştir. Anna Milbourne tarafından yazılan Ay’da isimli kitap okunarak beyaz parmak boyası ile Ay oluşturulmuş, oluşturulan Ay’a yuvarlak nesnelerle baskı yapılarak krater görüntüsü verilmiştir. Carly Hart tarafından yazılan “Bak Şu Gezegene” isimli kitap öğrencilere okunmuştur. Gezegenlerin yer aldığı görseller öğrencilere dağıtılarak gezegenlerin Güneş Sistemindeki sıraya göre dizilim yapmaları sağlanmıştır. Gezegen çizimlerinin yer aldığı tabaklar öğrencilere verilerek gezegenleri uygun şekilde boyaması sağlanarak gezegenlerin Güneş Sistemindeki sırası üç boyutlu bir şekilde oluşturulmuştur. Uzaya kimlerin gidebileceği, astronot olmak için neler gerektiği, uzaya hangi araç ile çıkılabileceği hakkında sohbet edilmiştir. Öğrencilere “Siz bir gezgen tasarlasaydınız bu gezegen nasıl olurdu? Tasarladığınız gezegende kimler yaşardı?” gibi sorular sorularak yaratıcılık becerilerinin geliştirilmesi hedeflenerek süreç sonlandırılmıştır.

Devamı

Doğadaki Dostlarımıza Armağan

Sürdürülebilir bir yaşam için geri dönüşüm ve doğadaki canlıların da ihtiyaçlarını gözeterek sosyal sorumluluk kazandırmak için planlanan kuş yemliği etkinliği, Kızılpınar Anaokul G Şubesinin tüm öğrencilerin katılımıyla yapıldı. Tamamı doğada kendiliğinden geri dönüşebilen malzemeler kullanarak yapıldı. Yapılan yemlikler çocuklar tarafından, ebeveynleri kontrolünde, farklı yerlerdeki ağaçlara asıldı. Çocukların süreçte aktif rol alması amaçlandı ve uygulandı. Sosyal sorumluluk özendirilerek farkındalık oluşturuldu. 

Devamı

Uzaya Çıkan İlk Türk

Türkiye'nin ilk astronotu olan Alper Gezeravcı'nın ilk uzay yolculuğu çocuklara tanıtıldı. Uzay görev arması nedir ve üzerindeki sembollerin anlamları nelerdir öğrenildi. Tarihe tanıklık edeceğimiz bu günün heyacanını yaşadık ve çocuklar kendi astronot kıyafetlerini tasarlayarak uzay görev armalarını aldı.

Devamı

HAYALİM GERÇEK OLDU

Ayçiçeği sınıfı öğrencilerimizin hayal ettikkleri yeşil perde ile gerçeğe dönüştü.

Devamı

Turuncu Renk Balkabakları

Uygulamanın amacı öğrencilerin ara renk olan  turuncu rengin hangi ana renklerin karışımıyla oluştuğunu öğrenmesidir. Turuncu  rengi  sonbahar mevsimi ve kış mevsimi meyvelerinden  olan balkabağı ile öğrencilere öğretilmeye çalışılıp akademik başarının  arttırılması amaçlanmıştır.  

Devamı

ÇOCUK İÇİN SANAT

Geçmişten günümüze gelen çini sanatını çocuklara aşılamak ve bilgi dağarcılıklarını geliştirmek amacıyla yapılan projemiz

Devamı

Turuncu rengi öğreniyoruz

Devamı